Vardag.

Jag har alltid tyckt att vardag låtit så tråkigt. Att det är någonting man helst av allt slipper. Ungefär som att när det är vardag gör man alltid samma saker, alltid på samma sätt, och alltid tillsammans med samma människor: Man jobbar man handlar man lagar mat man diskar man äter, kollar på teve, duschar lyssnar på radio och går och lägger sig... Tråkigt.
Men så tycker jag inte längre. Ibland gör jag det såklart, men inte just nu. Och det känns riktigt förbannat skönt ska jag tala om.

Imorse blev det lyx igen med bil in till jobbet. Verkligen lyx kan jag till och med känna. Ska åka och handla en peruk i eftermiddag faktiskt, och då kändes det helt enkelt som en fin anledning till att ha bilen i sällskap. Egentligen så vill jag shoppa lös helt vansinningt mycket idag, (eller helst just nu) framförallt eftersom att grejerna jag ska köpa idag inte är till mig. Men så hade jag också tänkt att jag nog måste hålla i lapparna.., iallafall tills i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0