Oh God! My back hurts!

I lördags var vi ju till Rättvik på höstmarknad, jag jenny och hennes papi. Förra sommaren var vi också till Rättvik, på classic car week, Jenny och jag. Det var då vi för första gången såg den, vi såg skylten. och inte vilken skylt som helst, utan det var skylten på vilken det står R Y G G E N S E X K I L O M E T E R

Redan då ville vi se, veta mer.



I lördags fick vi veta, vi åkte in dit på vägen. Dock var det till en liten stor? gnutta besvikelse. Ryggen är inget samhälle med massor av små gulliga hus som vi hade trott. Ryggen är ett skogsparti med tre, kanske fyra hus och en skogsparkering med en skylt där det står P A R A D I S E T. Inget mer. Ganska kul visserligen då både jag och jenny nu, bokstavligt talat, har kissat- i Paradiset.



Tyvärr Ryggen, ni var en liten besvikelse.

Bra jobbat Ryggen, ett himla piffigt ortsnamn!



By the way, jag köpte en ASSNYGG skinnjacka där i lördags, (i Rättvik alltså, inte i Ryggen) (Haha! sjukt kul ortsnamn) ! Och som om inte det vore nog... så fyndade jag den för inte mindre än 150 svenska riksdaler! Det är kul att fynda..

Jenny köpte renkött och en godisrem. vilket jag också gjorde . En riktigt lyckad lördagsutflykt alltså ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0